Vardagssysslor och ananaspaj

De där tråkiga vardagssysslorna man är tvungen att göra, som att städa, vattna blommor, diska och så vidare, är något jag fakitskt kan tycka är uppfriskande emellanåt. Eftersom sambon jobbar hela eftermiddagen och kvällen blir jag själv utan några riktiga planer och att gå och pyssla och plocka lite i lägenheten får tiden att gå lite snabbare, det blir snyggare och man känner sig lite duktigare efteråt. Katterna 'hjälpte till' med att byta sängkläder idag i brist på en sambo hemma, något de alltid blir lite för exalterade över - att jaga påslakan och bygga tunnlar av täcket är otroligt roande för två överenergiska katter. Även om bäddandet tar några extra minuter eftersom jag helt plöttsligt kan ha en katt i påslakanet, så finner jag det lika roande att se på spektaklet som katterna själva gör. 

 
En ananas har allt för länge legat i fruktskålen i köket helt utan mening så igår bestämde jag mig för att göra en ananaspaj av den. Undertiden jag bakade fick den minsta katten tag i en smula av pajdegen och gjorde en misstyckande grimage och fick sedan en kväljning, inte riktigt den rekationen jag vill ha när jag är mitt uppe i bakandet men jag kan berätta att resultatet inte alls var så vedervärdigt som katten ansåg. Som vanligt lyckades jag inte få konsistensen helt perfekt, ganska långt ifrån faktiskt, men den var lika söt och god för det.
 
 

Kommentarer:

1 Sara Lajka:

Ananaspaj är gott! :D

Svar: Ja absolut! :)
Sanna

Kommentera här: