Saker jag är tacksam för

Många gånger är det lätt att fokusera på det som är negativt, det väger många gånger tyngre än det positiva. När man skriver ett prov eller presterar i någon annan situation, snöar man oftast in på vad som gick fel och de få saker som var negativa - men varför glömmer vi alla saker som gick bra och allt vi lyckades med? Du kanske har 5 fel på ett prov men du hade faktiskt 25 rätt på provet också! Du kanske råkade göra ett par misstag under dagen men du lyckades med hundra andra saker!
 
Några av de saker jag är tacksam över är:
  • Att få somna bredvid, vakna bredvid och få dela livet med min fina sambo
  • Mina kissemissar som sprider så mycket kärlek och bidrar med så mycket glädje
  • Vänner jag kan lita på och som jag håller varmt om hjärtat
  • Att jag är uppskattad på mitt arbete och att jag arbetar med något betydelsefullt
  • Att jag kan sova gott på natten och känna trygghet i tillvaron
  • Att jag lyckats i skolan
  • Att jag har möjlighet att resa och se världen
  • En supermysig lägenhet som jag trivs jättebra i
  • Att jag alltid haft de saker och nödvändigheter jag behövt
  • Att jag lever i ett stabilt och fredligt land
  • Att jag har tillgång till internet och alla saker det åstakommer
  • Att jag har alla valmöjligheter jag kan tänka mig i livet
  • Olika livserfarenheter som gjort mig till den jag är idag
  • Att jag alltid haft mat på bordet och aldrig behövt gå hungrig
  • Att jag alltid haft en tillflyktsort hos hästarna
  • Att jag har möjlighet att göra misstag i livet
  • Att jag får höra att jag är älskad varenda dag
  • Att jag har äran att få älska en annan människa