Back to reallity

Imorgon slutar min sjukskrivning och min anstälning på socialpsykiatrin börjar. Det ska bli skönt att komma tillbaka till lite rutiner igen och slippa sitta ensam hemma och stirra in i väggen när sambon jobbar. Jag har även tagit en paus denna termin från högskolan, det funkar inte att få ihop plugget just nu. Planen är att jag ska jobba till hösten och under tiden söka till psykologlinjen och hålla alla tummar jag har för att jag kommer in till hösten. Om jag inte kommer in vet jag fortfarande inte om jag ska fortsätta min anställning eller om jag ska fortsätta på min nuvarande utbildning, men den dagen den sorgen. 
 
I brevlådan i fredags låg en kallelse till en läkare som hade bokat tid med mig, problemet var bara att tiden redan hade hunnit passera med fyra dagar innan jag ens fick kallelsen! Dessutom står det att om jag inte avbokar denna tid i god tid innan läkarmötet så kommer jag bli betalningsskyldig, men eftersom jag faktiskt fick kallelsen minst en vecka för sent borde de förstå läget när jag ringer dit och förklarar postens misstag (eller ska jag säga ur-usla arbete). Suck.
 
 

Kommentarer:

1 Hanna:

Hoppas att det går bra på jobbet idag!

Svar: Tack! :)
Sanna

2 Mirre - Sweetwords:

Postnord är lite dåliga måste jag säga, vissa av våra julkort tex kom t.o.m runt nyår till vissa trots att vi skickade innan jul som man gör

Skönt att komma in i rutiner igen

Svar: Ja tyvärr vågar man knappt lita på posten längre...Ja det är skönt!
Sanna

Kommentera här: